Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

Termék visszaküldés

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően az MVK Zrt. biztosítja a szerződéstől való elállás jogát és a megrendelt áruk visszavételét.

Természetes személy vásárló elállási jogát a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indokolási kötelezettség nélkül gyakorolhatja.

A vásárló elállási jogát akként gyakorolhatja, hogy a 14 napos elállási határidőn belül elküldi elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatát az MVK Zrt. Ügyfélszolgálati Iroda postai (3530 Miskolc, Szemere u. 5.) vagy elektronikus címére (info@mvkzrt.hu). A vásárló az elállási jogát a megrendelés leadásától a termék átvételéig terjedő időtartamban is gyakorolhatja.

Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő vásárlók által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek.

Jogi személyeket az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg. Jogi személyek vásárlása esetén a felek külön megállapodhatnak a vásárlási és egyéb feltételekben.

A vásárlók a vállalkozás minden terméke esetében gyakorolhatják elállási jogukat.

A visszatérítést az MVK Zrt. mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket.

Elállási joga gyakorlása esetén a vásárló köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül postai úton normál belföldi csomagként, saját költségén, visszajuttatni a vállalkozás Ügyfélszolgálati Irodájához. Utánvétes, illetve portós csomagot a vállalkozás nem vesz át.

A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl. felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a vásárló felel. Ez az összeg a vásárlónak visszajáró eladási árból levonható.

Javasoljuk, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és a csomaghoz mellékelt visszáru nyomtatvánnyal küldje vissza, mert ez a visszaküldött termékekkel kapcsolatos ügyintézést gyorsabbá teszi.

Az elállási jog gyakorlásából eredő összeg visszafizetése banki átutalás útján történik a vásárló által megjelölt bankszámlaszámra vagy arra a számlára, melyről a kártyás fizetés történt.

Az esetlegesen nem megfelelő termék kicserélésére nincs lehetőség, a vásárló ebben az esetben is elállási jogát gyakorolhatja (ez természetesen nem vonatkozik a minőségi hibás termékek esetén a szavatossági jog érvényesítésére).

A vállalkozás kizárólag csak az ügyfélszolgálatán vesz át személyesen visszahozott árukat.

Vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igény érvényesíthető a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ennek keretében a vásárló - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez a vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogokat már nem lehet érvényesíteni. A fogyasztónak nem minősülő vásárló és a vállalkozás közötti ügyletnél pedig 1 év a kellékszavatossági igény elévülési ideje.

A vállalkozás termékszavatosságot is vállal, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A vállalkozás a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014 (IV.29) NGM rendeletben foglaltak alapján jegyzőkönyvet köteles felvenni, ha az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Ptk. szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesít.

 

Letölthető dokumentumok:

Elállási/ Felmondási nyilatkozat